Kompleksowa diagnostyka dziecka

Diagnoza w kierunku zaburzeń Spektrum autyzmu

Więcej informacji wkrótce. Przepraszamy!


Diagnoza narzędziem ADOS2

Badanie ADOS-2 pozwala na określenie czy u osoby badanej występują cechy autyzmu. Badanie polega m.in. na ocenie funkcjonowania intelektualnego oraz społecznego. Badanie za pomocą ADOS-2 jest elementem tzw. klinicznej diagnozy autyzmu. Natomiast jeśli diagnoza autyzmu jest wykonywana bardziej dla tzw. celów własnych to w 95% przypadków w zupełności wystarczy badanie za pomocą ADOS-2. W bardzo dużej liczbie przypadków diagnoza na bazie ADOS-2 ma pełne pokrycie z kierunkiem klinicznej diagnozy autyzmu. 

Badanie ADOS-2 (Autism Diagnostic Observation Schedule, Second Edition) to jedno z najważniejszych narzędzi wykorzystywanych do diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD). Jest to zestaw standardowych obserwacji, które oceniają komunikację, interakcje społeczne i zachowanie osoby podejrzanej o zaburzenia ze spektrum autyzmu. Badanie ADOS-2 jest często używane jako część procesu diagnozowania ASD w połączeniu z innymi metodami oceny.


Diagnoza procesów Integracji Sensorycznej z wykorzystaniem Polskich Standaryzowanych Testów Integracji Sensorycznej

Narzędzie zostało stworzone z myślą o zaktualizowaniu narzędzi diagnostycznych dostępnych na rynku, które zostały opracowane ponad 40 lat temu i mogą nie uwzględniać zjawiska akceleracji rozwojowej. Będące w użyciu tabelę norm innych narzędzi zostały wypracowane podczas standaryzacji w USA, co może nie w pełni pokrywać się z danymi dotyczącymi dzieci polskich. Zgodnie z powyższym z założenia polska bateria testów ma poprawić standardy diagnozy i pozwolić na trafne różnicowanie i rozpoznanie zaburzeń procesów integracji sensorycznej oraz umożliwić lepsze planowanie procesu terapeutycznego, dostosowane do aktualnego poziomu wiedzy.


Diagnoza logopedyczna KOLD

To test służący do oceny najważniejszych obszarów mowy dziecka w wieku od 1 miesiąca życia do ukończenia 9 roku życia. Test uzyskał pozytywną rekomendację Polskiego Związku Logopedów. Konstrukcja testu KOLD umożliwia szybką i sprawną ocenę umiejętności dzieci w poszczególnych grupach wiekowych, a ustalenie norm rozwojowych pozwala na zorientowanie się, czy badane dziecko rozwija się w poszczególnych obszarach badania logopedycznego prawidłowo, czy wykazuje nieprawidłowości.


Diagnoza KORP

To test przeznaczony do oceny rozwoju dziecka. Pozwala na ustalenie, czy diagnozowane dziecko rozwija się harmonijnie oraz zgodnie z oczekiwaniami rozwojowymi o

Badanie testem umożliwia diagnozę dzieci w 13 grupach wiekowych w sferach:

A. Rozwój ruchowy
B. Motoryka precyzyjna i lateralizacja
C. Spostrzeganie wzrokowe i koordynacja wzrokowo-ruchowa
D. Komunikowanie się i mowa
E. Emocje i relacje społeczne
F. Funkcje behawioralne
G. Wiedza i umiejętności – obszar oceniający umiejętności przedszkolne i szkolne (dla dzieci w wieku od 3;0 do 9;11 r.ż.)

0kreślonymi w ramach każdego przedziału wiekowego.

Narzędzie jest standaryzowane i normalizowane na populacji dzieci polskich. 


Diagnoza PEP3PL

To narzędzie służące do oceny poziomu rozwoju zdolności i umiejętności dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Może być ono wykorzystane przy opracowywaniu indywidualnych planów edukacyjno-terapeutycznych, programów nauczania i wspierania rozwoju dzieci w wieku 2-6 lat (a także starszych z opóźnieniem rozwoju), mierzenia postępów w rozwoju dziecka oraz w procesie diagnozy funkcjonalnej. Strona ta poświęcona jest PEP-3-PL, polskiej wersji narzędzia. Można na niej znaleźć informacje na temat testu, przebiegu procesu adaptacji do warunków polskich oraz dostępności wersji polskiej.

Scroll to Top
Przejdź do treści